Wednesday, November 30, 2011

Petua Cinta Pandang Pertama

1. Bina Komunikasi - Berusaha untuk mendapatkan nombor telefon si dia dengan apa cara sekali pun. Hubungi si dia dan perkenalkan diri anda secara jujur. Berterus- terang kepada si dia mengenai niat anda untuk berkenalan.

2. Ajak Keluar Bersama- sama - Satu- satunya cara untuk mengenali si dia dengan lebih lanjut adalah mengajak si dia untuk keluar bersama anda. Anda boleh mengajak si dia untuk menonton wayang, makan malam, ataupun bersiar-siar di pusat membeli belah. Sepanjang detik itu, cuba untuk mengenali si dia dengan lebih lanjut. Tetapi, jangan terburu- buru untuk mengatakan yang anda telah jatuh cinta. Ingat kembali niat pertama anda iaitu sekadar untuk berkenalan sahaja.

3. Kekalkan Momentum Hubungan - Kereta yang bergerak jika anda berhenti daripada menekan pedal minyak, akhirnya akan perlahan dan berhenti. Begitu juga hubungan anda dengan si dia, sentiasa bahagikan masa anda dengan betul untuk berhubung dengan si dia. Kekalkan momentum perhubungan ini sehingga anda dapat rasakan sendiri respon yang positif daripada si dia. Sebagai contoh, si dia mula rindukan anda apabila anda tidak melayannya, memerlukan anda di saat si dia berhadapan dengan masalah, si dia mahukan hari-harinya sering bersama dengan anda, dan banyak lagi respon positif yang anda sendiri akan perasan. Jika anda yakin dan pasti, maka tunggu apa lagi, sambarlah peluang tersebut.Milikilah si dia segera.

No comments:

Post a Comment